Nu credeam să învăţ a iubi vreodată…

La mulţi ani, draga mea Angie!

 M-am prăbuşit în trup la fel cum fluturii de noapte cad, îmbătaţi de irezistibila atracţie, mult prea naivi să înţeleagă strigătul fatal al luminii. Un pui de om firav, cumplit de palid, mult prea mărunt pentru o scenă mult prea vastă, ajuns aici, în lume, dintr-un nebănuit, copleşitor acolo. Atunci când, cu un strigăt şovăielnic, mi-am anunţat venirea-n lume, n-au râs nici zei, n-au plâns nici demoni, nici astrele nu şi-au schimbat cărarea, nici planetele n-au îngheţat în nemişcare. Îmi pare, acum, că am intrat în viaţă pe furiş, discret şi ezitant, precum nefericitul bolnav de indecizie, constrâns s-aleagă, fără să ştie cu adevărat care îi este vrerea.

Din primii ani pe drum nu mai păstrez decât fărâme, manuscrise rupte în care îmi este tot mai greu să întrevăd ceva: cenuşă, praf şi fum, mănunchiuri destrămate, copii frumoşi, curaţi, senini, bătrâni urâţi şi trişti, mâncaţi de lipsuri… Cât despre adolescenţă, întrevăd doar câteva surâsuri şi speranţe, ambiţii şi proiecte, căutări, ferestre, orizonturi, uşi închise… Nici nu mai ştiu ce-a fost dar sper să înţeleg ce-mi stă în faţă. Se pare că trecutul, fluviu viclean, ironic, stăpân pe sine, îşi tot rescrie cursul, îşi mută albia, precum un hoţ ce-şi tăinuieşte urma. Aş vrea să văd acele timpuri cum au fost, însă memoria, sclav infidel, îmi deturnează voinţa către ţinuturi mai senine. Pentru prezent, renunţ la umbre, sedus de clipă, de voluptatea zbaterii actuale. Regret doar gândul negândit, cuvântul nerostit şi gestul mort!

Nu ştiu când s-a născut în mine dorinţa de a înţelege, dar m-am trezit pe drum, căutător al unui rost: De ce dispar şi se topesc în noapte oameni dragi, fără priviri de împăcare, fără cuvinte de rămas-bun? De ce se cade să accepţi, nu de puţine ori, oricât de-absurdă, alegerea străină? De ce nu eşti chemat să spui ce crezi, ce simţi, ce vrei, chiar dacă nu eşti încă om deplin? De ce aleg să cadă oamenii sau se târăsc prin viaţă, trişti, când ar putea, prea bine, să-şi întindă aripile şi să plonjeze îndrăzneţ căre înalt? Obosit de freamăt şi de nelinişti fără răspuns, mi-am umplut clipele de răgaz cu speranţe şi iluzii, un fel de elixir pe care am ales să-l sorb în taină: din cărţi, din rânduri, din mărturisiri. Uram să cred că viaţa nu înseamnă altceva decât să mori, încet şi sigur, încurajat de oameni a căror moarte doare mai puţin când gustul ei amar e împărtăşit. Până-ntr-o zi de mai, în primăvara lumii şi-n toamna mult prea timpurie a propriului declin, când mi-ai pătruns în vis şi m-ai trezit din somn. Nimic solemn sau grandios în asta, nici zei sau demoni, nici porţi de Cer deschise, nici Abis ce clocoteşte precum un sorb ameţitor. Doar noi: doi oameni ce s-au întâlnit, nimic prea mult atunci şi totuşi cât de multă frumuseţe după clipa-aceea. Nici zbatere de înger, nici joc al sorţii sau sclipire de destin, doar noi doi.

De-atunci am învăţat să credem, să luptăm, chiar am căzut şi apoi ne-am ridicat… Am continuat să mergem împreună, împotriva sorţii, însetaţi de zbor, de-avânt… Un bătrân înţelept m-a învăţat cândva că iubirea înseamnă cale împreună către înălţimi, către bine şi către frumos. Precaut, n-am vrut să cred, m-am îndoit, speriat de vorbele ce pot senin să mintă. Până când am descoperit, alături de tine, că iubirea înseamnă să creşti, să evoluezi, să speri dar, mai ales, să fii recunoscător pentru fiecare binecuvântare primită. Mi-e greu să accept că poţi să cazi printr-o iubire! Dimpotrivă, prin iubire ai şansa de a urca, alături de celălalt, către o nouă viaţă.

Nu credeam să învăţ a iubi vreodată… Şi totuşi, alături de tine, Angie, am dobândit acest privilegiu minunat! Îţi mulţumesc!

Această intrare a fost publicată în Meditatii.

Lasă un răspuns

