SĂ NU-ȚI FIE FRICĂ SĂ ÎNFLOREȘTI…

Dragă Miruna, universul copilăriei tale este pentru mine o sursă inepuizabilă de povești, istorisiri și întâmplări care ajung să-mi îmbogățească viața. Scenariile fabuloase pe care le inventezi, jocurile de cuvinte izbucnite involuntar din folosirea imprudentă și neexersată a expresiei lingvistice, toate sunt pentru mine echivalentul unui miracol la care asist, binecuvântat, zilnic. M-am gândit să dau viață unei astfel de povești pe care să o așezăm cuminte undeva, într-un colțișor sigur din lumea fascinantă a copilăriei. Îmi amintesc că am întâlnit undeva un gând frumos ce s-a cuibărit în mintea mea iar acum înaintează cu temeritate pe cărările conștiinței: lumea în care trăim va continua să existe atâta timp cât noi, oamenii, vom mai găsi răgazul și puterea de a ne spune unul altuia povești. Credincios acestui gând, îți dedic povestea care urmează…

Bud-to-Blossom-Flower-and-Flour

Într-o dimineață minunată de primăvară târzie, într-o grădină inundată de razele soarelui, două flori stăteau de vorbă, mai degrabă, o floare și bobocul ei își șopteau câte cuvinte. M-am apropiat și am auzit aproape fără să vreau acest dialog:

  • „E atât de frumos să înflorești, este o încântare inimaginabilă!”, spunea Mama Floare, „chiar nu înțeleg de unde toată această teamă pe care o văd la tine, dragul meu Bobocel…”
  • „Mi-e teamă…mai mult chiar, am o mulțime de temeri…nu ți-ar ajunge petalele dacă ar fi să le numeri…”, spunea Bobocul de floare.
  • „Provoacă-mă!”, exclama Mama Floare și apoi, cu o răbdare de care numai un părinte e capabil, continua: „hai, pune-mă la încercare, nu ezita, vreau cu orice preț să-ți întâlnesc temerile…”
  • „Înainte de toate, mi-e teamă de păsările ce brăzdează zilnic cerul ăsta mult prea adânc și neînțeles de mare…”, spunea bobocul de floare cu glas tăinuit, ca și cum ar fi vrut să nu fie auzit de păsările cerului, „…ar fi în stare, cu ciocul lor negru și neastâmpărat, să-mi ciugulească petalele slabe.” „Doamne, cât de caraghios aș arăta atunci… întreaga grădină ar izbucni în hohote de râs insuportabile”.
  • „Dragul meu, este o teamă fără motiv, gândește-te mai degrabă la artiștii însetați de frumusețe, poeți și pictori, fotografi, cum s-ar grăbi să prindă culorile tale și să le ofere drept cadou de preț tuturor celor care nu au prilejul de a te cunoaște…”
  • „Albinele cu zumzetul lor neobosit vor vrea să îmi fure polenul, mamă, și să-l împrăștie în toate colțurile grădinii…”
  • „O altă temere fără obiect, dragul meu… polenul tău va fi purtat cu grijă și, transformat în miere, va îndulci ceaiurile clipelor de singurătate sau de lectură, va aduce leac și încântare celor suferinzi…”
  • „Dar, mamă, parfumul meu se va irosi în vânturile de la miazăzi și de la miazănoapte… va fi pierdut pentru totdeauna… pe când așa, îl pot ține închis, în taină, pentru propriul răsfăț…”
  • „Dimpotrivă, Bobocelul meu drag, parfumul tău va ajunge să bucure sensibilitatea celor din jur, va provoca admirație și respect. Nimic nu va fi pierdut atâta timp cât cineva va spune într-o bună zi: ˂˂Cât de frumos miroase floarea asta! cât de frumos…˃˃”
  • „Dar, mamă, chiar și așa, frumusețea petalelor mele, bucuria parfumului meu, culorile mele deosebite, toate astea nu sunt făcute să dureze…ce rost mai au dacă le pierd atât de repede?”
  • „Mă întrebi ce rost au toate astea: culoarea, parfumul, polenul tău…? Ei bine, îți voi spune: te-ai născut pentru toate acestea, dragul meu, pentru a răspândi parfum și culoare, pentru a aduce încântare celor din jurul tău. Îți înțeleg perfect frica de a înflori, este justificată, însă până nu vei înflori, nu îți vei găsi rostul în această lume, sub acest soare minunat. Bucuria ta, culoarea, parfumul tău, toate acestea sunt daruri prețioase menite a aduce bucurie celor din jurul tău. Îndrăznește să înflorești, te așteaptă o lume fascinantă!…”

Am mai zăbovit o vreme printre florile minunate ale acelei grădini, cuprins de o mirare copilărească, nelinștit și curios până la indiscreție, decis să aștept cu emoție și înfrigurare până la capătul zilei… Însă inevitabilul s-a produs mai curând decât m-aș fi așteptat…

Lasă un răspuns

